یاد گذشتگان 6
لازم به ذکر است که مرحوم دکتر سجادی اصالتا اصقولی می باشند که به مشهد مقدس مهاجرت نموده اند.
لازم به ذکر است که مرحوم دکتر سجادی اصالتا اصقولی می باشند که به مشهد مقدس مهاجرت نموده اند.
فرزندان و نوه های مرحوم سید مهدی طالبی فرزند حاجی سید جواد که مقیم زاهدان هستند.
فرزندان و نوه های مرحوم سید اسدالله محمدی
۱-بافنده کرباس
۲-لحاف دوز
۳-مقنی (چاهجو)
۴-چوپان
۵-خیاط
۶-پالان دوز
۷-استاکار (آهنگری و نجاری)
۸-خشت زن
۹-بنا
۱۰-قصاب
۱۱-آشپزمجالس
۱۲-لوطی(نوازنده دهل و ساز)
۱۳-سلمانی
۱۴-مرده شور
آقایان سید جواد -سید حسین-سید محمد-سید علی -سید محسن رضوی
فرزندان اقای سید مهدی رضوی
برادران موسوی(حاج سید محمد-سید علی -سید حسین -سید مهدی)

آقایان سید محمد-سید محمد تقی-سید ابوطالب رحیمی
فرزندان مرحوم کربلایی سید ابوالحسن(آخرین کدخدای رسمی اصقول)
آقای علی اصغر صحراگرد
کارشناس ارشد حشره شناسی پزشکی
معاون اسبق آموزش وپرورش بیرجند
مدیر اسبق اموزش وپرورش خوسف
ازمعدود سیاسیون اصقول
داماد استان گیلان

حاج سید محمد محمدی فرزند مرحوم سید ابوالفضل که پدر بزرگشان از اهالی اصقول بوده وپدرشان رحل اقامت در آبادی نوکاج واقع در شمال غرب اصقول افکنده ولی باز هم اصقولی محسوب می شوند.
ایشان پیشکسوت فرهنگی هستند واز جوانی علاقمند به پرورش طیور بوده ودارای یکی ازاولین و بزرگترین مرغداری ها در منطقه می باشند.با اهالی آبیز در زیرکوه قاینات وصلت نموده وهم اکتون مقیم بیرجند می باشند.
جناب اقای حاج میر نجفعلی خزاعی وپسران(محمد-محمد علی -رضا)
ازاصقولی های مقیم مشهد مقدس
"کاش کمی هم از اختلاف ادم ها در این روستا می نوشتید و می نوشتید که باطن آنها چگونه است وچقدر نسبت به هم لطف دارند".
در پاسخ به این سرور محترم باید بگویم:
۱-اگر جنابعالی مطلب خاصی در این مورد دارید ارسال فرمایید.
۲-از باطن افراد کسی خبر ندارد و"الله اعلم"
۳-بالاخره در هر محلی دوستی و دشمنی وجود دارد.ولی به نظر من در اصقول دوستی های فراوان باعث کم شدن کینه ها وکم لطفی ها شده است.
منتظر پاسخ سایر هم ولایتی ها هم هستم.

امروز شنبه ۱۳تیر آقای حسن علی پور فرزند علی که از جوانان تحصیل کرده ومحجوب اصقول هستند از سفر زیارتی حج عمره مراجعت نموده و مورد استقبال دوستان وهم ولایتی ها قرار گرفتند.
سید محمد رضا موسوی
فرهنگی پیشکسوت
مدیر و معاون سابق دبیرستان ها ومراکز پیش دانشگاهی بیرجند
چرخ نخریسی که در اکثر خانه های روستا وجود داشت.

سید محمد کاظم حسینی
دبیر بازنشسته
مداح اهل بیت

حدود ۵۰سال قبل اقای علی علی پور به خدمت نظام وظیفه اعزام ودر امنییه ان زمان که بعدا ژاندارمری شد خدمت می نماید.هنوز هم با توجه به تشابه اسمی به ایشان علی امنییه می گویند.
پایان یک جلسه اصقولی های مقیم بیرجند
این تصویر نشان دهنده اختلاف ارتفاع کوچه های اصقول است.
http://www.irexpert.ir/Webforms/SignUp/NewSignUp.aspx?EID=105115
سید محمد محمدی فرزند سید اسدالله
سید عبدالجواد هاشمی
تصویری از اصقول از شمال شرقی روستا وکوه معروف به"گل ارونه"

سید علی طالبی
دبیر اموزش و پرورش
مداح اهل بیت عصمت وطهارت
معاون اسبق اداره اموزش وپرورش قاین
رییس اسبق اموزش وپرورش زیر کوه
مدیر حوزه مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی مدارس خراسان جنوبی
تصویری از همسایه شرقی اصقول روستای با صفای "چنشت"
حاج سید علی طالبی
رزمنده و جانباز دفاع مقدس
جهاد گر با سابقه
از معتمدین محل
مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
زمانی در این مسجد دهها نفر سید بزرگوار با عمامه مشکی می نشستند ولی اکنون تعداد انگشت شماری مانده اند.در ایام محرم مسجد مملو از جمعییت بود وبرخی مجبور بودند بیرون مسجد بنشینند.
یاد یاران سفر کرده به خیر

آقای محمد رضا پردل کهن سال ترین فرد روستا.
عضو اسبق شورای اسلامی روستا.
خود ایشان ادعا می کنند ۴پادشاه را به یاد دارند.
یکی از میوه های محبوب در اصقول "توت" می باشد.تعداد زیادی درخت توت در روستا وجود دارد.هنگام رسیدن این میوه مردم هنگام عصر با برداشتن "جابند"که مانند یک سفره بزرگ است وتکان دادن شاخه درخت توت به اصطلاح محلی"توت ته می کنند".بسیاری از مردم توت ها را از روی زمین جمع کرده و خشک می کنند.در قدیم که خبری از شکلات و اجیل های امروزی نبود توت خشک یکی از محبو ب ترین اجیل ها بود.در قدیم "شیره توت "هم تهیه می کردند.اگرچه امسال درختان توت بر اثر سرما وتگرگ دچار خسارت شده اند ولی باز هم با آمدن به اصقول از توت بی نصیب نمی مانید
