بهاریه

بلبل دل چه غم خوری بوی بهار می رسد

حجله زند عروس گل یار به یار می رسد

سرو شود به بوستان ساقی بزم دوستان

غنچه پیاله می شود باده نثار می رسد

بوی گلاب می زند از نفس نسیم گل

سنبل گیسوی چمن سلسله دارمی رسد

خاک زخار خار خود چاک زند کنار خود

سنبله سبز می شود سبزه به بار می رسد

ای شه شیر گیر دل خیز وتکی به دشت زن

شور غزال را نگر وقت شکار می رسد

شاخه پر شکوفه بین که چو چتر ارغوان

در نظرت چو لعبت لاله عذار می رسد

قافله دیار چین بار قطار عنبرین

خیمه زده است بر زمین مشک تتار می رسد

چشم نظاره باز کن باغ گل بهاره بین

چون ز زمین وآسمان نقش و نگار می رسد

جای زغن به بوستان بلبل نغمه خوان نگر

زاغ ز باغ می رود تا که هزار می رسد

لاله به کف گرفته تا جام شراب ارغوان

نرگس دل شکسته با چشم خمار می رسد

رفت بسی بهار ها مانده به روزگارها

آن که ز سر بلندی اش بر سر دار می رود

"ناقوس" غم مخور دگر اختر سعد دل نگر

کز سر بیشه افق همچو سوار می رسد

غلامحسین یوسفی "ناقوس"

بهار با آمدن "مهدی" زیبا تر می شود.اللهم عجل لولیک الفرج........


یاد یاران

بهار فصل رویش است وزنده شدن طبیعت مرده .............

یاد یاران سفر کرده به خیر ...

وبه امید نشستن سر سفره هفت سین در حضور "مهدی موعود"انشاالله 

 

در آخرین پنجشنبه سال یاد درگذشتگان سال 1394را با ذکر صلوات وقرائت فاتحه گرامی میداریم.

دوبيتي


سه روزه رفته ای سی روزه حالا 
زمستون رفته ای نوروزه حـــــالا 
تـــــو که گفتی برو صد سال دیگر
 نگیرم غیر تـــــــو من یـــار دیگر 
 
 
***************************** 
بهار آمد به صحرا و در و دشت
جـوانی هم بهاری بود و بگذشت
ســر قــبــر جـوانـان لالـه رویــه
دمی که مهوشان آیند به گلگـشت 
 
************************* 

بزن ني را كه غم داره دل من       بزن ني را كه دوره منزل من

بزن ني را مقامش را مگردون      كه دور افتاده يار همدل من 

****************** 

غريبي سخت مرا دلگير داره     فلك بر گردنم زنجير داره

فلك از گردنم زنجير ور دار      كه غربت خاك دامنگير داره 

**************** 

خوشا روزي كه با هم مي نشستيم           قلم بر دست و كاغذ مي نوشتيم

قلم اشكست و كاغذ باد برد                مگر خط جدايي مي نوشتيم 

****************** 

سر راهم دو تا شد واي برمن                رفيق از من جدا شد واي بر من

رفيق از من جدا شد رفت به غربت       به غربت آشنا شد واي بر من 

******************** 

دو سه روزه كه بوي گل نيومد          صداي چه چه بلبل نيومد

برين از باغبون گل بپرسين              چرا بلبل به سيل گل نيومد 

********************* 

خوشا امشو كه مهمون شمايم            كبوتر وار بر بون شمايم

ترش رويي مكن بر روي مهمون       خدا داند كه فردا شو كجايم 

****************** 

از اينجا تا به اصقول لاله كشتم            ميون لاله ها سيبي نوشتم

     از اينجا مي روي سيبم نچيني              كه اين سيبه به خون دل نوشتم 

***************** 

از اينجا تا به بيرجند سه گداره                            گدار اولي نقش و نگاره 

گدار دومي مخمل بپوشم                    گدار سومي ديدارياره 

*********** 

سيده زنان دوعالم

 

ای استخوان شکسته ی حیدر چه می کنی
با کار خانه زخم تو درمان نمی شود
من خواهشم شده ست که زهراي(س) من بمان
تو با اشاره گفتی علی(ع) جان نمی شود
ایام شهادت حضرت زهرا (س) تسلیت باد.

صداي پاي بهار

1

2

3

درختكاري

 

در جند سال اخير به اندازه 50سال  گذشته در اصقول درخت كاشته شده است.با توجه به پيوندي بودن نهال هاي كاشته شده در مدت كوتاه به ثمر مي نشيند.ضمن خسته نباشيد به همه هم ولايتي هاي عزيز انشالله خداوند به همه خير وبركت عنايت فرمايد.

سالگرد

12اسفند دهمین سالگرد درگذشت پدر عزیزمان مرحوم مغفور سید محمد طالبی(حاج آقا)را با قرائت فاتحه وذکر صلوات گرامی می داریم. 


 

 

قاين 1376 

 

مسجد بالاي اصقول سال 1361يا1362

منتخب مجلس دهم در اصقول

شمارش آرای استان خراسان جنوبی- حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه
نتیجه قطعی و نهائی  آراء شمارش شده انتخابات مجلس شورای اسلامی 
1نظر افضلی 19553           

2 مصطفی نخعی 15860             

 3 محمد اسماعیل اعزازی 7566          
4 فاطمه بارانی خالص     1788  

5 محمدحسین زارعی 2706  

6 مهدی محمدی 1304 
7 مراد هاشمزهی 1649 
8 مهدی مومنی 1341 2
9 حسین رضا نخعی 2302
10 مهدی مودی 894 1

به این ترتیب جناب آقای دکتر افضلی به عنوان منتخب حوزه سربیشه به مجلس راه یافت.از 5دوره مجلس که سربیشه دارای نماینده مستقل شده است در هر دوره نماینده عوض می شود.عابدی-نیرومند-صابری -هاشمزهی نمایندگان قبلی این حوزه هستند.

حق ووظيفه سرنوشت ساز

 

بنده اصرارم بر حضور حدّاكثری و عمومی ملت ایران به‌خاطر این است كه می‌بینم و میدانم كه حضور یكپارچه‌ی مردم، حضور پرشوق و امیدوارانه و قدرتمندانه‌ی مردم موجب می‌شود كه دشمن مأیوس بشود؛ وقتی دشمن مأیوس شد، كارآیی خود را از دست خواهد داد

تا7اسفند94

لیست نهایی نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه‌ انتخابیه نهبندان و سربیشه‌ اعلام شد.(ترتیب اسامی براساس حروف الفبا است.)
1     محمداسمعیل اعزازی     فرزند:اسداله
2     نظر افضلی     فرزند:ابراهیم
3     فاطمه بارانی خالص     فرزند:محمدعلی
4     محمدحسین پرنده     فرزند:علی
5     محمدحسین زارعی     فرزند:علی
6     علیرضا کرباسچی     فرزند:محمدحسین
7     مهدی محمدی     فرزند:عباس
8     مهدی مودی     فرزند:محمد
9     مهدی مومنی     فرزند:غلام نبی
10     احمد نجمی پور     فرزند:حسین
11     حسین رضا نخعی     فرزند:غلامحسین
12     مصطفی نخعی     فرزند:جان میرزا
13     مراد هاشم زهی     فرزند:محمدبرات

تولد حضرت زینب وروز پرستار

میلاد مسعود حضرت زینب سلام الله علیها وروز پرستار مبارک باد.

گزارش روزنامه اوای خراسان جنوبی 25/11/1394

 

سلام داداش، من را می شناسید؟

 

سید مرتضی رحیمی پرستار با 10 سال سابقه در بخش اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) است که حدود 8-7 سال سابقه کار در بخش ICU را هم در کارنامه 

کاری اش دارد، خاطره ای جالب تعریف می کند: زمانی که در 115 کار می کردم در روستای درخت توت خانمی 7 ماهه باردار بود. زایمان زودرس داشت او را به سمت  سربیشه بردیم. او در ماشین وضع حمل کرد ما برای زنده ماندن بچه مجبور شدیم او را جلوی بخاری ماشین بگیریم بسیار کوچک بود و فقط 700 گرم وزن داشت. مادر و فرزندش را به بیمارستان رساندیم اصلا انتظار 

نمی رفت زنده بماند. 6 سال بعد در بخش بودم خانمی در حالی که دست بچه ای را گرفته بود، بالای سرم آمد و گفت سلام داداش، من را می شناسید؟ گفتم نه به جا

نمی آورم گفت من مادر همان بچه هستم که به کمک شما در آمبولانس متولد شد این همان کودک است. اشک شوق و خوشحالی در چشمانم جمع شد و بچه را بغل کردم و بوسیدم. این خاطره هیچوقت یادم نمی رود. 

در درد و رنج بیمار شریک می شویم 

وی با عنوان اینکه پرستار باید صبوری و خویشتن داری داشته باشد و باید خودمان را جای مریض بگذاریم،

می گوید: حوادث گاهی غیر مترقبه است. در بیمارستان ممکن است فحاشی و هتاکی پیش آید، مشکلی پیش بیاید و بیمار یا همراهش  5 دقیقه بعد ابراز ندامت کنند. ما باید واکنش نشان ندهیم، در نهایت سعی می کنیم به کمک انتظامات آنها را به بیرون راهنمایی کنیم. ما در درد و رنج مریض شریک می شویم و لحظه برایمان زیباست که بیمار با پای خودش از بیمارستان برود. وی ادامه می دهد: پرستاری شغل پر استرسی است و اینکه ما رضایت کامل از وضع داشته باشیم نه اینطور نیست ولی ناشکری هم نمی کنیم ما با فشار روانی جسمی و روحی روبرو هستیم و بارها شده که ساعت ها سرپا هستیم مثلا برای بخیه زدن ساعتها سرپا ایستاده ایم. امیدوارم مردم درک کنند و خویشتن داری داشته باشند و آرزو می کنم بیمارستان ها خلوت بشود و مریض و بیماری نداشته باشیم.

؟؟؟؟

 
با ديدن اين عكس متحرك ياد چه چيز مي افتيد؟ 

آگهي

به مناسبت چهلمين روز در گذشت مرحومه مغفوره 

 "بي بي رقيه خزاعي" 

همسر مرحوم كربلايي سيد مهدي حسيني مجلس ترحيمي فردا چهارشنبه 21/11/1394از ساعت 5/2الي 5/3بعد از ظهر در محل مسجد توحيد بر گزار مي شود حضور شما باغث شادي روح آن مرحومه وتسلي خاطر بازماند گان خواهد بود.

پروار كشي

در زمان قدیم که وسایل سرد کننده از قبیل یخچال وفریزر وجود نداشت امکان نگهداری مواد فاسد شدنی از قبیل گوشت در روستاها وجود نداشت.روستاییان تنها در فصل سرما امکان نگهداری گوشت را داشتند.در اصقول مانند بسیاری از روستاها هر خانواده یک یا دو گوسفند را به عنوان پروار انتخاب می نمودودر فصل سرما اغلب اوایل دی ماه پروار را ذبح می کردند.قسمت اعظم گوشت را سرخ می کردندودر ظرف بزرگ نگهداری می کردند.در اصقول به آن "قلیه گوشت"یا "گوشت داغ "می گویند.یاقی مانده لاشه گوسفند که بیشتر آن استخوان بود در اطاق سردی نگهداری وبه صورت اب گوشت پخته می شد.در اولین شب پروار کشی "دل بندی "پروار را می خوردند.دل بندی شامل دل-جگر-پپ (شش ها)-قلوه-اشکمبه -روده باریک بود که بامقداری زیادی چربی لاشه پخته می شد.در شب دیگر هم "کله پاچه"را می پختند.

مردم اصقول دوست دارند هنگام خوردن "دل بندی"تمام فرزندان آن ها حاضر باشند.اگر فردی در خارج از روستا باشد مثل خدمت سربازی یا تحصیل در شهر دیگر صبر می کنند تا به روستا بیاید.به قول پدران ومادران اصقولی "دل بندی بدون حضور فرزندان از گلوی انها پایین نمی رود.

اگر چه سال هاست که اصقول دارای برق می باشد ودر تمام خانه ها یحچال وجود دارد ولی رسم پروار کشی که بیشتر به آن "پلور کشی "می گویند هم چنان در اصقول وجود دارد.خانواده هایی که فرزندان آنها در شهرهای دیگر هم هستند گوشت پروار را برای انها می فرستند.

بهمن 57

سال 57 که سال اوج مبارزات مردم ایران بر علیه رژیم ستم شاهی بود مردم اصقول هم خبرهای انقلاب را دنبال می کردند.مخصوصا رادیو بی بی سی که مردم اخبار را از طریق این رادیو دنبال می کردند.در بهمن ماه کسانی که در خانه رادیو داشتند میزبان سایر اهالی بودند که برای گوش دادن اخبار می امدند.دانش آموزان دوره ی راهنمایی و دبیرستان که در بیرجند تحصیل می کردند با تعطیلی مدارس شهری به روستا امدند .من خودم کلاس دوم دبستان بودم .دبستان اصقول تعطیل نبود.با گچ وذغال روب درب خانه های روستا شعار های انقلابی نوشته می شد.

از جمله :شاه فراری شده     از قصر تا فرودگاه سوار گاری شده

درود بر خمینی   مرگ بر شاه

قسم به خون شهدا   شاه تو را می کشیم

دانش اموزان برخی از سرود های انقلاب را با هم می خواندند .از جمله سرود:

بوی گل وسوسن ویاسمن اید 

رهبر محبوب ما از سفر آید.

هم چنین سرود ایران ایران ایران رگبار مسلسل ها ...

در مدرسه چند ماه قبل از پیروزی انقلاب عکس شاه را از اول کتاب ها کنده و پاره کردیم.

روز دوازدهم بهمن که امام به ایران امده بودندمردم مراسم را از طریق رادیو دنبال می کردند.از جمله اولین عکس های امام خمینی (ره)که در اصقول نصب شد عکسی بود که در مغازه خیاطی سید محمد علی سجادی نصب شده بود.در اولین روزهای انقلاب هم عکسی از امام در دالان خانه ی  آقای حسینی مقدم نصب شده وهم اکنون هم بعد از گذشت 33سال هنوز در همان مکان به چشم می خورد.

 

 

ر بهمن ماه ۱۳۵۷مدرسه اصقول دارای ۲کلاس در ۵پایه بود.کلاس اول ودوم وسوم در اطاق کوچک مدرسه قدیم اصقول که منزل مرحومه بی بی فضه محمدی (حسینیه فعلی روستا)بود مستقر بودند ومعلم کلاس خانم صمیمی بود.من هم در این کلاس وپایه دوم بودم.کلاس دیگر هم چهارم وپنجم بودند ومعلم آنها خانم گلدانی بود.

با توجه به تعطیلی مدارس راهنمایی ودبیرستان در بیرجند دانش آموزانی که از اصقول در بیرجند بودند به روستا برگشته بودند.وشعارهای انقلابی را به ما یاد می دادند.وبا گچ وذغال روی درب خانه های اصقول می نوشتند.

بچه ها شیر هایی که به عنوان تغذیه داده می شد نمی خوردند ومی گفتند این ها را شاه داده است .وشعار معروف "ماشیر بز نمیخیم   ما شاه دزد نمیخیم "را سر می دادند. یکی از معلمین برای توجیه بچه ها می گفت که این شیرها مال "دولت"است نه شاه.بعدا یاد گرفتیم که دولت یعنی شاه.

قبل از سال ۵۶ یک معلم انقلابی به نام افضل پور چندماه در اصقول معلم بود.که در کلاس از شاه بدگویی می کرد.

با ورود امام (ره)به ایران مردم اخبار را از طریق رادیو هایی که به تعدا د انگشت شمار در اصقول بود گوش می کردند وروز بعد برای همدیگر تعریف می کردند.یادم می آید در شب سیزدهم بهمن علی علی پور (فرزند مرحوم محمد علی پورمعروف به محمد آحوند )که خانه اش در روبروی خانه مرحوم سید محسن سجادی بود یک رادیو ضبط بزرگ داشت واخبار بی بی سی را با صدای بلند پخش می کرد که مراسم ورود امام را گزارش می داد.

از جمله موارد قابل ذکر بعد از پیروزی انقلاب گزارش کذبی بود که در خصوص یکی از اهالی روستا به کمیته بیرجند داده بودند که ایشان مثلا ضد انقلاب است.ویادم می آید چند نفر مسلح با لباس شخصی جهت بررسی این موضوع به اصقول آمدند وخود آن مرحوم نقل می کرد که وقتی به خانه ی من آمدندعکسی از حضرت امام روی دیوار خانه نصب شده بود که در همان لحظه ورود نظر آنها را جلب کردوسوال کردند در رفراندم شرکت کرده اید که جوابم مثبت بود ومهر هم در شناسنامه ام بود. که نشانشان دادم وکذب بودن موضوع مشخص شد.

پوستری که نمونه آن در سال۵۸در اصقول هم توزیع شد.

پوستر فوق در خانه مرحوم حاج سید محمد محمدی

سالگرد

 

هشتمين سالگرد در گذشت مرحوم مغفور ميرزا محمد حسن خزاعي را با اهدا ذكر صلوات وفاتحه به روحش گرامي مي داريم. 

*************** 

1

2

 

3

4

تشكر

با عرض سلام بدینوسیله از کلیه سروران ارجمند"اقوام وهمشهریان"عزیز که در مراسم تشییع وتدفین وختم سوم مادر عزیزمان شرکت فرمودند یا با ارسال پیامک ابراز همدردی نمودند کمال تشکر را داریم ان شاءالله بتوانیم در مراسم شادی تان جبران نماییم همچنین ار اهالی محترم مقیم اصقول که در هوای سرد جمعه شب در مراسم ختم حسینیه اصقول شرکت فرمودند کمال قدردانی و تشکر را داریم. 

"خانواده مرحوم كربلا يي سيد مهدي حسيني" 

*********** 

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق
با نهایت احترام و رعایت ادب و در کمال تواضع و ارادت و با عرض سپاس، بدین وسیله مراتب قدردانی و تشکر خود را از یکایک شما سروران، دوستان، آشنایان، بستگان
و اهالی محترم روستای گز که در مراسم تشییع، تدفین،واقامه فرضیه الهی و مجالس ترحیم و یادبود شادروان همسر کربلایی سید مهدی حسینی شرکت نموده و با ابراز همدردی، موجب تسلی خاطرمان شدید صمیمانه تقدیر و سپاسگزاری می‌نماییم.

تسلیت

 

با تاسف وتاثر در گذشت مرحومه مغفوره "بی بی رقیه خزاعی"همسر مرحوم کربلایی سید مهدی حسینی را به اطلاع می رساند.مراسم تشیع جنازه آن مرحومه امروز چهارشنبه ساعت 13 الی 14 در محل غسالخانه بیرجند برگزار می شود.با عرض تسلیت به خانواده های محترم حسینی خزاعی درانی مسعودی رضوی رحیمی طالبی وسایر وابستگان برای آن مرحومه غفران واسعه الهی وبرای بازماندگان صبر واجر مسئلت داریم.

تبریک

 هم زمان با میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت رسول مکرم اسلام ورئیس مذهب جعفری امام صادق علیه السلام مراسم عقد ازدواج آقای سید علیرضا حسینی با حضور هم ولایتی های محترم در تالار صدف برگزار شد.ضمن عرض تبریک به خانواده های محترم حسینی وطالبی برای این زوج آرزوی خوشبختی وسعادت داریم.

 

1

2

3

4

5

6

7

 

میلاد نور

ای احمدیان به نام احمد صلوات
هر دم به هزار ساعت از دم صلوات
از نور محمدی دلم مسرورست
پیوسته بگو تو بر محمد صلوات
اللهم صلی علی محمد و آل محمد

بلغ العلی بكماله
كشف الدجی بجماله
حسنت جمیع خصاله
صلوا علیه و آله

 

ای ششم پیشوای اهل ولا
خلق را رهبری به دین هدی
پای تا سر خدانمایی تو
هم ز سر تا بپای صدق و صفا
ولادت امام جعفر صادق و نبی اكرم مبارك

 

مجلس دهم

طبق نوشته خاورستان افراد زير براي نمايندگي مجلس دهم از حوزه انتخابيه نهبندان سربيشه واصقول ثبت نام كرده اند. 

ردیف

روز

نام ونام خانوادگی

سمت اجرائی

1

اول

مهدی مومنی

 

2

اول

مراد هاشم‌زهی

نماینده فعلی مجلس در این حوزه

3

دوم

محمدرضا صابری

نماینده دور هشتم مجلس در این حوزه

4

دوم

مهدی مودی

 

5

سوم

غلامعلی عابدی

نماینده دور ششم مجلس

6

سوم

حجت الاسلام نجمی پور

امام جمعه فعلی سرایان

7

سوم

نوروز هاشمزهی

 

8

چهارم

مهدی محمدی

 

9

چهارم

نظر افضلی

استاد دانشگاه و کاندیدای دور قبل

10

پنجم

حسین فراغتی

 

11

پنجم

محمد محمودی

 

12

پنجم

محمداسماعیل اعزازی

استاد دانشگاه زاهدان ، کاندیدای دور ششم مجلس از حوزه نهبندان و سربیشه

13

ششم

جمشید خسروی بیژائم

 

14

ششم

فاطمه بارانی اصل

 

15

ششم

منصور تاجری

 

16

ششم

حسین رضا نخعی

 

17

ششم

مصطفی نخعی

 

18

هفتم

علی کرباسچی

مشاور اجرائی مدیر کل آموزش و پرورش استان

19

هفتم

محمدحسین پرنده

فرهنگی و شاغل در آموزش و پرورش

20

هفتم

افشین عابدی

شاغل در بیمه مرکزی سیستان و بلوچستان

21

هفتم

فاطمه کیانفر

مدرس رشته های کشاورزی دانشگاه

22

هفتم

علی هاشمزهی

کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و فرزند مراد هاشمزهی نماینده فعلی

 

شب چله اصقولي

كف زني در طولاني ترين شب سال خانواده آقاي مالداري با آرزوي سلامتي وخوشبختي وتشكر براي ارسال عكس ها.

1

2

3

4

5

 

6

 

7

8

9

اباصالح

در انتظار ديدنت همه دلها بيقرارند ... ای تک ستاره بهشت حسرت به دلمان نزار...

يلدا

یلدا در اصقول شب یلدا طولانی ترین شب سال است.در اصقول این شب شروع "چله کلو"یعنی چله ی بزرگ است.وبه شب "چله"معروف است.در خانه های قدیم اصقول در فصل زمستان کرسی نصب می شد.ودر این شب در خانه ی بزرگ خانواده جمع می شدند.اجیل محلی وهندوانه وانار می خوردند.آجیل محلی عبارت بود از عناب -بادام-هسته شور کرده زرد آلو(خسته)-مغز گردو-انجیر خشک-برگ زردآلو وهلو(شفت آلو)-کنو-تخمه کدو وخیار وهندوانه شور کرده-توت خشک(کشته توت) کف زدن هم در شب یلدا در اصقول مرسوم است.بیخ را در آب خیس کرده ومی جوشانند ودر تغارچه ریخته وانقدر می زنند که کف کند وکف آن سفت شود.روی کف شیره ی انگور ومغز گردو ریخته و می خورند. 

 

 هم چنین در اصقول رسم است که جوانانی که نامزد دارند در شب چله هدیه ای به خانه نامزدشان می برند که به "شب چله بری"معروف است.

يلداي مهدوي

اصقول قديم

مردم اصقول در هنگام صحبت با طرف مقابل از گفتن مطلبی که باعث ناراحتی وی شود خودداری می کنند.از جمله موارد ذیل جهت انجام این امر قابل ذکراست.

۱-گفتن جمله "بر ور شما نخوره".یعنی این مطلب مربوط به شما نیست .

۲-گفتن کلمه "بی معنی"در مواردی که از یک جمله برداشت بد و سبک می شود.اگرچه طرف را بیشتر متوجه معنی کلمه می کند.

۳-گفتن جمله"فال او ور خودش باشد".هنگام مقایسه طرف صحبت با صاحبان مصیبت و بلا.

۴-جمله"گوش شیطان کر"هنگام گفتن مواردی که احتمال خطر و بلا می باشد.

۵-گفتن جمله"هزار کوه آهنی ذر بین".

۶-کلمه "نه به نسبت".مانند ردیف یک می باشد.

۷-تف کردن در گریبان لباس هنگام گفتن و نقل قول مطلبی که احتمال تمسخر طرف مقابل  می باشد. 

اعتقادات عامیانه در اصقول

1-خارش کف پا نشان آمدن مسافر است.

2-ریختن آب روی گربه باعث بوجود آمدن زگیل روی دست می شود.

3-پریدن از روی فرد خوابیده بد شگون می باشد.

4-سوت زدن در شب باعث جمع شدن شیطان می شود.

5-زنی که تازه زایمان کرده را نباید تنها گذاشت چون اجنه به او آسیب می رسانند.

6-مار سفید خوش یمن می باشد.

7-اگر کسی ته ظرف سوخته  کاچی را بخورد وقت دامادیش باران خواهد آمد.

8-ظرف آب را نباید در شب بدون سرپوش گذاشت چون شیطان از آن آب می خورد.

9-دوختن لباس در حالی که آنرا پوشیده ایم باعث غم می شود.

10-سرمه به چشم کشیدن در شب بدشگون می باشد.


ترحیم

 

مراسم چهلمین روز در گذشت مرحوم مغفور شادروان کربلایی سید محمد علی سجادی(خیاط)امروز از ساعت 5/2الی 5/3عصر در محل حسینیه مرحوم آیت الله آیتی برگزار می شود.حضور دوستان باعث شادی روح آن مرحوم وتسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

آخر صفر

1

2

3

4

5

6

با تشکر از آقای حسین صحراگرد بابت ارسال عکس ها.

قبله هشتم

 http://vareth.ir/files/fa/news/1394/6/1/170219_444.jpg

شهادت ثامن الحجج حضرت امام علي بن موسي الرضا(ع) تسليت باد

اَللّهُمَ صَلِّ عَلي علي بن مُوسَي الِّرِضا المَرُتَضي اَلاِمامِ التَّقيِّ النَّقيِّ وَ حُجَتِكَ عَلي مَن فَوقَ الاَرضِ و َمَن تَحت الثَّري اَلصِدّيقِ الشَّهيدِ صَلاةً كَثيرَةً تآمَّةً زاكِيَةً مُتَواصِلَةً مِتَواتِرَةً مُتَرادِفَة كَاَفضَلِ ما صَلَّيتَ عَلي اَحَدٍ مِن اوليائِكَ.

آخر صفر

 

ایام عزای اهل بیت علیهم السلام تسلیت باد