بهاریه
بلبل دل چه غم خوری بوی بهار می رسد
حجله زند عروس گل یار به یار می رسد
سرو شود به بوستان ساقی بزم دوستان
غنچه پیاله می شود باده نثار می رسد
بوی گلاب می زند از نفس نسیم گل
سنبل گیسوی چمن سلسله دارمی رسد
خاک زخار خار خود چاک زند کنار خود
سنبله سبز می شود سبزه به بار می رسد
ای شه شیر گیر دل خیز وتکی به دشت زن
شور غزال را نگر وقت شکار می رسد
شاخه پر شکوفه بین که چو چتر ارغوان
در نظرت چو لعبت لاله عذار می رسد
قافله دیار چین بار قطار عنبرین
خیمه زده است بر زمین مشک تتار می رسد
چشم نظاره باز کن باغ گل بهاره بین
چون ز زمین وآسمان نقش و نگار می رسد
جای زغن به بوستان بلبل نغمه خوان نگر
زاغ ز باغ می رود تا که هزار می رسد
لاله به کف گرفته تا جام شراب ارغوان
نرگس دل شکسته با چشم خمار می رسد
رفت بسی بهار ها مانده به روزگارها
آن که ز سر بلندی اش بر سر دار می رود
"ناقوس" غم مخور دگر اختر سعد دل نگر
کز سر بیشه افق همچو سوار می رسد
غلامحسین یوسفی "ناقوس"
بهار با آمدن "مهدی" زیبا تر می شود.اللهم عجل لولیک الفرج........
_202296.jpg)

























8











سید عبدالجواد طالبی فرزند سید محمد ازروستای اصقول ومقیم بیرجند هستم.هدف از این وبلاگ معرفی روستای قدیمی و زیبای اصقول می باشد.از همه دوستان وهم ولایتی های محترم تقاضای همکاری دارم.