مژده به هم ولایتی های عزیز

آب دریای خزر در راه اصقول است .

محمود احمدي نژاد که صبح ديروز به منظور شرکت در مراسم کلنگ زني طرح عظيم انتقال آب از درياي خزر به دشت مرکزي ايران به استان مازندران سفر کرده بود، فرمان آغاز اجراي اين پروژه بزرگ را با رمز يا مهدي (عج) صادر کرد.

رئيس جمهور در اين مراسم اظهار داشت: اين پروژه عظيم به دست متخصصان، کارگران، مهندسان و مجموعه اي از شرکت هاي توانمند ايراني و جوانان برومند انقلاب اسلامي آغاز مي‌شود که مايه افتخار کشور است.

محمدرضا عطارزاده معاون وزير نيرو ،تامين آب شرب و صنعت، توسعه صنايع و معادن موجود، رشد اشتغال در نواحي هدف، رشد و توسعه شهرهاي حاشيه کوير، توسعه کشاورزي صنعتي با افزايش پساب حاصل از طرح و تعادل بخشي سفره هاي آب زيرزميني را از اهداف مهم اين طرح بزرگ خواند.

وي افزود: طرح شيرين سازي و انتقال آب درياي خزر به فلات مرکزي از دو سال پيش در دستور کار وزارت نيرو قرار گرفت و با پيگيري هاي رييس جمهوري اين کار سرعت بيشتري يافت.

وي سيماي کلي طرح را شامل سه مسير دانست و گفت: مسير الف از ساري آغاز شده و با گذر از سمنان، قم و کاشان به اصفهان خواهد رسيد.

وي مسير «ب» را از خليج گرگان يک شاخه به سبزوار و يک شاخه به بيرجند و ديگري را به يزد اعلام کرد و گفت: مسير«ج» مسير جنوبي است که از غرب بندرعباس به گلگهر مي رسد.